Medieforhandlinger og kjøp

Medieforhandlinger er en viktig funksjon i mediebyråsamarbeidet. Enkelt sagt handler det om to ting: Enten å kjøpe en utvalgt medieplan så billig som mulig. Eller å få mest mulig media for pengene. Uansett er vi opptatt av at ingen annonsør betaler mer enn høyst nødvendig for annonseplassen. I en medieverden som forandres alt raskere er det like vanskelig å forhandle frem optimale resultater som det kan være å finne den riktige mediemiksen for som skal løse kommunikasjonsoppgaven. Gode forberedelser til forhandlingene kan være helt avgjørende for resultatet, fordi det er mye mer enn rabatt som bør være i fokus. Her er vår erfaring og kompetanse gull verdt!

Vanlige spørsmål

  • De viktige forberedelsene
  • Hva vil du egentlig oppnå?
  • Har du alternative planer?
  • Hva gjør du hvis du ikke kommer dit du vil?
  • Reelle forhandlinger eller ”bare” kjøpslåing
  • Kjøpslåingens viktigste regel
  • Hva slags avtale skal du inngå?
  • Unngå bindende avtaler
  • Ikke skru opp volumet for å øke rabattene
  • Vinn-vinn
  • Behøver du å være medie-ekspert
  • Kan du alltid styre etter CPT
  • Hva gjør konkurrentene?
  • Hvor finner du data om motparten?
  • Hva er dine sterke sider?
  • Hva er dine svake sider og hva med motpartens?

Kontaktperson

Harald Eide-Fredriksen

Stilling: Trading Director 
Telefon: +47 930 54 441
Epost: harald.eide-fredriksen@dentsuaegis.com

NYHETSBREV